1856387.jpg 1856388.jpg 

Meidän eskarilainen piti viime vuonna päiväkodista väli vuoden. Oikeutetusti mielestäni, kun vajaa kaksivuotias sinne kerran paiskattiin. Äh, en halua edes muistella niitä aamuja. Toivon vaan, ettei oo mitään pysyvää "jälkeä nuppiin" jäänyt ja koska hän koko viime vuoden  kerran viikossa kysyi, koska eskari alkaa ja oli päikkään kovin menossa, ei kai siitä mitään kauheen vakavaa sitten oo jääny . No, varsinkin erästä tyttöä hän kaipaili ja oli monesti viime vuonna menossa tytön kotiin leikkimään. Minä, kun en osaa kenenkään kotiin soittaa ja tyrkyttää lastani, että voiko tulla teille leikkimään, se aina jäi. Keksin aina jonkin tekosyyn. Nyt, kun eskari alkoi hän tuli perjantaina polleen näköisenä reppu keikkuen autolle ja löi mulle kutsukortin käteen. No oli sen tytön synttärikutsukortti! Ja voihan sitä riemua, kun vihdoin ja viimein pääsee kylään!

Tämä tarina siis siksi, että tämä ylhäällä kuvassa oleva pupu lähti eskarilaisen mukana tytölle lahjaksi. Pupu sisältää vehnää ja sen voi lämmittää mikrossa. Lisänä sillä on huovutettu sydän kaulassa, johon saa saajan nimen.

Kaiken kukkuraksi kävi vielä niin, että mun äiti ihastu pupuun ja sanoi, että hän haluaa niitä myyntiin. Mun ei ollut tarkoitus tehdä kun toi yks. Enhän mä mitään kaavoja piirelly, kun leikkasin suoraan kankaasta! Malli tuli omasta päästä ja muokkasin sitä mukaa, kun ompelin. No, nyt yks päivä kaavotin pupua ja nyt on pupuja olemassa jo kaksi.