1454375.jpg 1454384.jpg

"Karvanaaman" isoäiti asuu naapurissa ja hänellä oli vanha ulkohuusi, joka ei ole ollut vuosikymmeniin enää käytössä. Kaunis harmaa ulkolaudoitus sen sijään houkutteli minua. Niinpä eräänä päivänä painelin mummon luo ja kysyin saisinko ne. Mummohan luuli, että polttopuuta tarvitsen ja nauroi makeasti, kun kerroin mihin niitä tarvitsen."Kaikkea kanssa", sanoi mummo "olis varmaan kaikki riihet ja ladot tarvinnu säästää ja pyytää ni nyt ois upporikas." Sain lautani ja "karvanaama"sahasi minulle laudat pituus suuntaan, itse sahasin kulmat. No siinä oli taas isännällä naurussa pitelemistä. Minun sahaamat kulmat, kun irvisti, oli kierot ja ties mitä. Minä kun sanoin, että ei väliä vanhan näköinen vaan kun on se riittää. Ja oikeassa olin, tein punatulkkuja  joka tauluun ja joka ikisen taulun joulumyyjäisissä myin. Käpytikka-taulu sai alkunsa siitä, kun elävä malli lintulaudalla joka päivä käy. Viinipullon korkkeja kerään(en juomalla), niistä saa kivoja juttuja Esim. taulun.